Test na myślenie i 3 fakty o mnie


Pomyśl o swojej pracy. Czy wiesz co cię do niej motywuje? Czy jesteś optymistą? A może tylko wydaje ci się, że jesteś? Czy ważniejsze jest dla ciebie to, co o twojej pracy sądzą inni czy to, co sam myślisz? Ten test da ci odpowiedzi na te i wiele innych pytań dotyczących twojej postawy w pracy, ale też w każdej innej życiowej sytuacji. 

Co to jest?

MindSonar, bo o nim mowa, to używane na całym świecie narzędzie badające w jaki sposób myślisz w konkretnej sytuacji, jakie są twoje wartości i jaka jest ich hierarchia. Potrafi on określić co cię motywuje i dlaczego zawsze myślisz i zachowujesz się dokładnie w ten a nie inny sposób w pracy, szkole, domu, w kontaktach z innymi ludźmi. Bo na przykład może być tak, że w pracy rzadko wychylasz się z nowymi pomysłami i potrzebujesz pomocy w podejmowaniu decyzji, a w domu jesteś mistrzem kreatywności i sam doskonale wiesz co, kiedy i jak zrobić. 

Jak działa MindSonar?

MindSonar to test online, w którym sam określasz kontekst, a następnie odpowiadasz na szereg pytań, które należy odnieść wyłącznie do wybranego wcześniej kontekstu. Na podstawie zebranych odpowiedzi, generowany jest 30-stronicowy raport, który opisuje sposób myślenia w odniesieniu do trzynastu parametrów, tzw. metaprogramów (np. proaktywność/reaktywność, orientacja na cel/na unikanie problemów, myślenie globalne/szczegółowe, itd.) oraz hierarchę wartości (np. bezpieczeństwo, ideały, rywalizacja, uczenie się, itd.). Wyniki testu będą różne w zależności od wybranego kontekstu, a zatem inaczej będzie wyglądał raport dotyczący sposobu myślenia w pracy a inaczej w relacji z przyjaciółmi. 

Do czego przydaje się MindSonar?

MindSonar stosuje się w coachingu, budowaniu zespołów, rekrutacji, biznesie, sporcie. Daje zdecydowanie większą samoświadomość oraz wiedzę na temat automotywacji, pomaga pracować nad osiąganiem celów i budować efektywne zespoły. 

Czego dowiedziałam się o sobie?

Oczywiście trzydziestu stron raportu opisującego kilkanaście parametrów nie da się skrócić do trzech punktów, ale gdybym miała wybrać to, co najbardziej utkwiło mi w pamięci, byłoby to to, że:

1. Najważniejszą wartością, czy też potrzebą jest dla mnie bezpieczeństwo i osiągnięcie go jest moją główną motywacją. 

2. Jestem kinestetykiem
W raporcie czytam: Bardzo otwiera się na doznania fizyczne, emocje, nastroje, ruch fizyczny, postawę, dotyk, etc. Rozumie ona [w sensie: ja] daną kwestię najlepiej, gdy może poczuć dany obiekt, dotknąć go, albo się razem z nim poruszać. Zapamiętuje głównie to, co czuje.
W momencie przeczytania tego, poukładały się w mojej głowie puzzle z moich zachowań. Kiedy kogoś słucham, lubię rysować albo pisać w kółko te same słowa. Często nie umiem usiedzieć w bezruchu, tylko kiwam się na boki. W szkole kiedy się uczyłam, chodziłam dookoła pokoju. I ten test pokazał mi, że nie jestem jakaś dziwna, jestem po prostu kinestetykiem! 

3. Jestem pesymistką. Widzę raczej szklankę do połowy pustą niż pełną, koncentruję się na szczegółach i z wielką łatwością dostrzegam jakieś błędy i niedociągnięcia, co tłumaczy dlaczego potrafię napisać do właściciela jakiejś strony www, że ma na niej jakiś błąd.

Co mi daje ta wiedza? 

Świadomość mocnych i słabych stron. Wiedząc, że ruch, dotyk, uczucia pomagają mi w myśleniu, skupieniu się i ogólnie poznawaniu świata, mogę je świadomie do tych celów wykorzystywać. Mogę też starać się zmienić to, co mnie w sobie samej denerwuje. Znając mój pesymistyczno-krytyczny sposób myślenia, mogę pracować nad tym, żeby nie wkurzać się drobiazgami, tylko docenić całokształt, a z drugiej strony wiem też, że z taką umiejętnością idealnie sprawdzę się w zadaniach związanych z korektą językową czy kontrolą jakości. Natomiast dzięki poznaniu wszystkich sposobów myślenia uwzględnionych w teście, łatwiej jest mi zrozumieć, co kieruje zachowaniem innych ludzi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jeśli dowiedziałeś się czegoś nowego po przeczytaniu tego posta, jesteś wzruszony, wkurzony, szczęśliwy, Twoje życie diametralnie się zmieniło lub znalazłeś jakiś błąd językowy, napisz mi o tym w komentarzu. Tylko tak, wiesz, kulturalnie, bez chamstwa i hejtu. Dzięki!